zondag 3 juli 2011

Vallen, opstaan en winnen

De Belgacom wedstrijden zijn dit jaar op zaterdag en zo reisde we gisteren (op zaterdag) dus af naar Sankt Vith. Een schitterend parcours overigens.
Hoewel het zomer is en het weer erg lekker leek onze start wel in de winter te zijn, het was koud. Dus toen we eenmaal weg mochten greep ik mijn kans en was ik als eerste weg. Na mijn kopstart op het eerste rechte stuk kwam er een bocht aan op het grind. Ik nam deze niet handig... en voor ik het wist was ik gevallen. In de tijd dat iedereen mij voorbij was gekomen kwam ik tot de ontdekking dat mijn stuur schreef stond. Eerst recht zetten en dan maar weer gaan. Nu maar voor de snelste rondtijd gaan fietsen.
De eerste ronde ging heel erg lekker ik kon van rijder naar rijder rijden en nog voor het eind van de ronde lag ik weer bij de leiders. Na een poosje lag ik zelfs alleen op kop. Maar ik kreeg het gaatje tussen mij en Annefleur niet groter. Het werd juist steeds kleiner... Nog kleiner totdat wij weer bij elkaar zaten.
In de laatste ronde had ik wat meer mazzel met een paar achterblijvers en ik kreeg daardoor een klein gaatje. Dit gaatje kon ik groter maken en houden tot de finish.
Het is echt een van mijn mooiste overwinningen. In het begin maakte ik een fout wat geheel mijn eigen schuld was en ik had echt niet gedacht dat ik iedereen nog in kon halen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten