maandag 18 juli 2011

NK noorbeek

Het Limburgse heuvelland vond ik altijd al wel een mooi gebied. Om er extra lang van te kunnen genieten gingen wij woensdag al naar Noorbeek. We zaten daar in een huisje wat meer leek op een voetbalkleedkamer (van buiten). Niet mooi, maar verder wel prima.
Het parcours was hetzelfde als twee jaar geleden. Van mij had er iets minder gras in mogen zitten. De meeste Limburgse vlaaien zijn best lekker maar een wedstrijd tussen de koeienvlaaien vond ik niet helemaal geweldig... Wel moet gezegd worden dat de organisatie goed was en echt hun best had gedaan er een leuk rondje van te maken.

Zaterdagmiddag om 2 uur was onze start. Ik had eigenlijk gelijk al een goede start en mee met Annefleur Kalvenhaar. Met zijn tweeën reden we de startronde. Het koste me moeite om erbij te blijven, maar ik kon in haar wiel blijven rijden. Totdat we op een lang grasstuk kwamen en ik Annefleur steeds kleiner zag worden. Even heb ik alleen op de tweede plaats gereden maar al snel werd ik ingelopen door Natasja Nieuwenhuizen. Ook met haar heb ik een ronde mee gereden maar na mijn snelle start had ik me toch echt iets opgeblazen en zo was ook zij mij te sterk Ik kwam samen met Lisa Schrooder te rijden en het zou heel spannend worden wie van ons het snelste zou zijn. Met een kleine voorsprong kwam ik voor Lisa over de streep. Mijn eerste podiumplaats op het NK!!! Ik denk dat dit het hoogst haalbare was vandaag en ik ben daar dan ook wel zeer tevreden mee. Toch altijd wel bijzonder om op een NK op het podium te kunnen staan. 

1 opmerking:

  1. Ha die Britt, gefeliciteerd met je podium plek. Groetjes vanuit Avignon. Sandra

    BeantwoordenVerwijderen