maandag 9 mei 2011

Solothurn

Het heeft even wat langer geduurt dan gepland, want blogger heeft mijn verhaaltje kwijt gemaakt. Grrrrrrrrr...

Na Houffalize zijn we doorgereden naar Solothurn om daar een wedstrijd te rijden (en vakantie te vieren!). Het was een hele mooie oude stad en het was wel heel leuk dat ze de finish en de start in het centrum hadden gelegd. De start/finish lag in een drooggevallen gracht naast een burcht, daarachter lag een kathedraal en aan de andere kant was een beurs. Super gezellig dus!
Het parcours zag er ongeveer zo uit:
start, 180-graden bocht, brug (hier moet wel bij vermeld worden dat een riser niet handig was, met drie breed ging immers maar net (of niet niet)), 90-graden bocht, 180-graden bocht, trap (hier werd het even wat breder), tunneltje (oeps, hier is het weer een stuk smaller, inhalen was niet meer mogelijk), tunneltje weer uit, asfalt-weg, weg, weg, weg, nog meer weg, bocht in de weg, weg met uitzicht op bos! wortelenklim, nog meer klimmen, nog wat klimmen, top bereikt, afdalen, iets steiler afdalen, nog iets steiler afdalen, en dan weer over de weg naar de finish. Het asfalt stuk vond ik niet zo heel erg leuk maar het stuk in het bos was wel heel erg leuk.
Mijn start ging niet zo heel goed en ik lag meteen al iets achter. In het bos kon ik er al een paar voorbij en ik kwam zo te rijden in een groepje. In de enelaatste ronde kreeg ik op de klim een gaatje en dat hield ik vol tot... de laatste halve ronde. Daarna kwam er eerst een voorbij en op het asfalt werd ik in gehaald door de nummer twee bij de dames elite. Helaas had zij ook nog een junior dame mee op sleeptouw genomen en zo werd ik ook nog door haar in gehaald (al was dit nog best spannend). Ik werd 9e en was daarmee best wel tevreden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten