maandag 3 mei 2010

Houffalize

woensdag 10.30 uur: vertrek naar Houffalize, (waar op 1 en 2 mei de World cup gereden wordt. Ik mocht daar niet aan mee doen maar wel bij de dames open klasse.) Best vroeg om woensdag al te vertrekken om zaterdag om half 5 (s'avonds, gelukkig niet s'morgens) een wedstrijd te rijden. Je rijdt er niet 3 dagen op hoor! Maar dat was omdat het parcours vrij technisch is en je dat wel rustig wilt kunnen verkennen. 
We zaten in een heel schattig huisje (met leuke buurman, het was alleen niet wederzijds ): Wij hadden namelijk de auto verkeerd geparkeerd en toen heeft zijn auto een hele nacht niet onder de carport kunnen staan... En daar was hij niet blij mee.). 
We konden nog niet meteen het huisje in en ja toen zijn we maar het parcours gaan rijden. Blij dat ik toen al de meeste afdaling heb gereden. Donderdag kwamen er namelijk bordjes te staan met: Danger + 3 dikke rode pijlen. En toen zagen die zelfde afdalingen er op eens een stuk enger uit... Op een stukje na dan, dat zag er zonder dat bordje al moeilijk genoeg uit. Het was een leisteen met een paar sporen erin en onderaan een moeilijk bochtje. En iedere keer wilde ik hem rijden en dan besloot ik bovenaan toch om het weer niet te rijden. Vrijdagochtend had Anne Terpstra aangeboden om Lisanne, Annemarie en mij te helpen om de leisteen toch fietsend af te komen. Na minstens 6 keer de kussens te voelen (ik miste dan het bochtje en reed rechtdoor tegen de kussens aan) en het engelengeduld van Anne op de proef te stellen was het me eindelijk gelukt om de leisteen af te komen! Ik kon het hele parcours nu fietsen (inclusief startronde)

Om half 5 was onze start (iets later maar dat maakt niet zo heel veel uit, neem ik aan). Helaas konden we niet het hele rondje rijden omdat de 4X tegelijkertijd begon. De leisteen konden we niet rijden, 2 klimmen, en nog een andere leuke afdaling zaten niet in het parcours. Maar wat overbleef was ook nog een mooi rondje. 

Mijn start ging heel goed. Het was een lange startklim waar ik als eerste bovenkwam. Dat wilde ik ook want dan kon ik als eerste het gat over de weg in duiken, wat voor mijn gevoel minder eng was. 
Daarna heb ik nog een rondje op kop van de kopgroep gereden. Maar de andere 3, Julia, Steffi en Annemarie waren al snel iets te rap voor mij... En ik kwam op een groot gat te liggen. Maar toen ik een knopje had gevonden om, om te zetten ging het weer een stuk beter. Ik reed naar Annemarie (die 3e lag) toe en in de een na laatste ronde haalde ik haar in. Daarna kon ik Steffi weer zien en hoewel ik nog heel dichtbij kwam, ging ik haar niet meer voorbij. Ik had nog 4 seconde achterstand bij de finish... Ik was dik tevreden met mijn derde plek, later hadden we ook nog de rondetijden gevonden en ik had de snelste laatste ronde van alle dames open licenties gereden! 
Ben weer een grote beker, bos bloemen en een big chouffe (ardenne blond bier) rijker. Al drink ik niet de la chouffe (limited edition) komt wel op mijn kamer te staan, al is het maar om gewicht te heffen want 1,5 l bier is best zwaar... 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten