maandag 26 april 2010

Apske gewonnen in Mons

Kjell en ik hadden het plan opgevat om naar Mons te gaan... En toen we onze ouders ervan wisten te overtuigen dat Mons veel mooier (en leerzamer) zou zijn dan Havelte mochten we inschrijven! 

Om kwart voor acht kwamen we aan in Mons. Jeroen van Eck was amper wakker in de camper maar z'n pa at nog gauw een paar broodjes op en die liet ons het rondje zien. Het was een heel leuk rondje met veel klimmen en dalen. de eerste helft van het rondje was wat meer klimmen dus ik denk dat de tweede helft wat meer dalen moet zijn (maar dat merkte je niet zo...).

De start was een lang recht pad, van te voren niet echt mijn start maar wonder boven wonder lag ik aan het eind op kop... een nieuwe ervaring want meestal is mijn start niet zo heel flitsend.
Na de start werd ik dan wel weer even ingehaald door Steffi. Maar een klimmetje later haalde ik haar weer in en heb ik de hele wedstrijd op kop gelegen. Gelukkig tot voorbij de finish... Ik had gewonnen!!! Na lang wachten op de prijsuitreiking (duurde een beetje lang want de start van de junioren was wat later dan gepland) kreeg ik een heel grappig beeldje, op zijn belgs: "een apske", wij zeggen gewoon een aapje. Wij snapte de link met het aapje en Mons niet helemaal maar na thuis ff te googlen kwamen we op deze link het geluksaapje van Mons tegen! (zeker leuk om te lezen!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten