maandag 29 maart 2010

BERGrace wageningen

Spannende dag vandaag, ik kreeg namelijk mijn nieuwe kleren van Oxyin!!! En nog iets: ik mocht ze ook meteen aan! Nog helemaal schoon en nieuw en boven alles het is ook nog mooie kleding die lekker zit (ook niet te vergeten).
Eerst even het rondje verkennen, op internet stond dat het een mooi rondje was met veel klimmen en afdalingen. Het ging inderdaad op en af... Maar de top van de Wageningse berg vond ik niet echt hoog... Dat het een zwaar rondje zou zijn kwam ik later nog wel achter...

De start was lang en chaotisch, met de mannen mee starten, er tussen, er achter, niemand wist het meer en zo hadden we maar besloten om in ieder geval met z'n allen 3 minuten te wachten na de fun heren. Uiteindelijk was dat nog maar 1 minuut, maar toch was het beter dan dat je tegelijk zou starten. Ik had het in het begin zwaar. Gelukkig reed Annemarie Worst voor me en kon ik daar nog in het wiel blijven hangen. Zo een tijdje samen gereden. En ik denk dat we elkaar verder hebben geholpen. Zo kwamen we op een gegeven moment bij Manon, die eerst een stukje voor ons reed. Daar nog een poosje mee samen gereden, toen we ook Kiara voor ons zagen. Kiara had wat pech gehad en kwam ons nu voorbij. Ik ga dus bij haar in het wiel zitten en rijd zo weg van Manon en Annemarie. Kiona het kopwerk, ik erachter.... als ik haar voorbij wilde ging ze harder rijden dus ja dan neem ik niet over!(ik wilde eigenlijk ook alleen maar overnemen om ook wat te doen, want ze reed best hard).  Maar helaas kwam ik toch nog alleen te rijden want Kiona had er niet meer zo'n zin in na diverse tegenslagen en was gestopt. De laatste ronde ging eigenlijk het lekkerste met wat aanwijzingen van Han ten Hove die achter me reed. Hij heeft me na de finish ook nog wat tips gegeven, die ik de volgende keer beter kan doen. En weer finishte ik achter Romy, ik maak er zo'n beetje een sport van om achter haar te finishen... (ook al had ik haar nu de hele wedstrijd niet gezien en zat er best een tijdsverschil in). Ik finishde als 15e en 6e van de dames onder de 20. Eigenlijk was ik best tevreden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten