dinsdag 23 maart 2010

Modder, glibberen, rare start en toch weer met prijzengeld naar huis.

Het was vandaag weer ouderwets vroeg opstaan... Al om half 5 moesten we ons bed uit en om 5 uur reden we weg. Achteraf bleek dat je met een beetje laagvliegen ook best wat later op kon staan... (de familie de Bruijn had dat gedaan en was maar een half uurtje later daar...)

Het rondje even verkend, waar je er al achter kwam dat sommige stukken lastig en niet te fietsen waren. Na de rare start die onder een gebouwtje was op de klinkers (voordeel was wel dat je daar droog stond en met de regen die viel was dat nog wel lekker) merkte je dat nog meer. De eerste en de beste modderklim kwam niemand op en haalde ik er al een paar in. Zo kwam ik achter Steffi en Romy te rijden. Romy had al vrij snel een gat met ons. En wanneer wij bij een lastige gladde afdaling kwamen, koos ik ervoor om daar te lopen en Steffi koos ervoor om niet helemaal de handigste weg te nemen. Ze fietste hem wel af maar viel halverwege. Daardoor kreeg ik een gat met Steffi. Dat gat is er twee ronden gebleven en toen kwam ze steeds dichterbij... Zo dichtbij dat ze me inhaalde en ik haar niet meer kon volgen. Mijn wielen rolden niet meer door de modder en ik zelf was helemaal leeg. Met een kleine achterstand op Steffi ging ik een klim in waar ik een funmannetje tegen kwam die wel lekker doorreed. Ik ben daarachter blijven zitten en hij heeft het gat naar Steffi dicht gereden. Daarna kreeg ik weer een voorsprong en die hield ik tot de finish. Het kwam uit mijn tenen maar ik was wel tweede! Toch niet voor niks naar Thieusies gereden. En het parcours was ook nog een stuk mooier dan Honselersdijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten