dinsdag 16 maart 2010

Eerste Wedstrijd van het seizoen

Deze zondag begon het MTB-seizoen weer en wel in Berlicum. Eerst even het rondje verkennen, iets wat in Berlicum niet zo moeilijk moet zijn... Het rondje bestaat namelijk alleen uit:
een bocht naar rechts die wel loopt, een bocht naar rechts die niet loopt, een bocht naar links met een wortel erin, een recht stuk tegen de wind in, een recht stuk met de wind mee, een recht stuk langs de snelweg enz. Echt moeilijk is het dus niet, het is vooral een echt typisch Nederlands rondje. Maar bij het inrijden heb ik gemerkt dat het wel moeilijk kan zijn. We reden met een hele groep in (ook met Levhi). Levhi had een beetje verroeste oude fiets die het op een gegeven moment dus ook begaf. Althans de ketting, Levhi's reactie daarop was om aan mijn shirt te gaan trekken waarop ik schrok en we over de kop gingen. Gelukkig niet zo heel hard maar het had niet gehoeven.

Mijn start was net zo goed als de start van het seizoen. Ik had een hele goede start, ook omdat ik een goede startplek had. Al vrij snel kwam ik te rijden met Romy de Bruijn en Manon van Hees. We hebben zo de hele wedstrijd gereden. Onderweg nog even geen vrienden gemaakt met een nieuweling. Hij lag als laatste (tenminste hij was de eerste die we inhaalde, dus ik ga er dan maar vanuit dat hij laatste was) en wij wilden hem inhalen. Manon, die reed op kop, had al een paar keer geroepen en nog ging hij niet echt aan de kant. Toen hij eindelijk aan de kant ging liet hij er alleen Manon en Romy er voorbij en mij niet! Dus ik schreeuwen, maar hij ging niet aan de kant. Toen nog wat harder schreeuwen en wat minder vriendelijke woorden gebruiken (viel nog best mee hoor! Ik riep iets van: En nu aan de kant!). En eindelijk ging hij aan de kant, al had ik wel het idee dat hij of heel zwaar adem haalde of aan het huilen was... Sorry, hoor dat was echt niet mijn bedoeling.
Bij de finish had ik wat op onthoud bij een bochtje met wortel waar een nieuweling geparkeerd stond. Manon en Romy gingen daar net wat makkelijker langs en haalde zo ook nog Annefleur in. Mij lukte dat niet meer en dus finishte ik als 22e, een prima begin van het seizoen dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten