woensdag 24 augustus 2011

Worldcup Nova Mesto Na Morave (Tjechie)

Na het EK werd het tijd om mijn "Tour d' Europe" te vervolgen en door te gaan naar Tsjechie voor de World Cup. Daar stonden we op een camping met heel goed internet (ik had dus mogelijkheden genoeg om mijn site al wat eerder bij te kunnen werken...) en genoeg plekken om een kampvuur te kunnen maken. Dat was ook wel nodig, want ik vond het behoorlijk koud de eerste paar dagen. Onze tent is nu alleen wel zwart omdat onze buurman ons liever wilde uitroken en een kampvuur had gebouwd tussen onze tent en het bos (wat natuurlijk heel brandveilig was...)
Het parcours was erg de moeite waard. Hele leuke passages maar ook wel heel lastig. De dagen voor mijn wedstrijd stonden dus vooral in het teken van het parcours te oefenen. Kjell was op een lastig stuk wat ze de "rock 'n roll" noemde nog hard gevallen en had last van zijn pols, waardoor hij niet meer kon fietsen.
Op de dag van mijn wedstrijd regenende het nog best wel hard en hoewel het parcours er niet echt heel veel moeilijker van werd (het was immers al moeilijk zat) waren nog wel wat wortels flink gladder geworden...
En na een goede start gleed ik toch weg over zo'n gladde wortel en haalde een paar meisjes me in. De meeste klimmen gingen wel goed, maar ik had toch nog wel wat moeite om de afdalingen met meer snelheid te nemen. Ik had ze blijkbaar toch nog niet helemaal onder de knie om ze ook met vermoeidheid goed af te kunnen komen. Maar uiteindelijk was het resultaat zeker niet slecht. Ik was als 10e gefinished wat dus mijn eerste keer top 10 betekende op een World Cup en nog leuker: de eerste 10 krijgen prijzengeld! (niet zo veel maar toch)

Ik moet zeggen dat ik totaal niet wist wat ik moest verwachten in Tsjechie. Ik vond het landschap wel heel mooi, alleen stonden er nog heel veel oostblok gebouwen en dat gaf een armoedig sfeertje. Maar de supermarkten waren bijvoorbeeld een stuk beter dan in Italie. En ook het parcours was helemaal geweldig. De start en finish waren in een biatlon stadion en dat was echt geweldig leuk. Bij ons was er nog niet zo veel publiek maar bij de elites zat de tribune helemaal vol en dat was zo ontzettend leuk. Er waren zondag 20.000 man op af gekomen (waarvan er zeker 90% Tsjech was) maar het is dan wel leuk om een van die 20.000 mensen publiek te zijn. Het was wel heel handig dat Kulhavy zo ver voor de rest uit reed (al had het van mij wel iets spanender mogen zijn) want al die Tsjechen rende meteen weg als Kulhavy voorbij was gekomen. En dan had ik ook weer uitzicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten