vrijdag 3 juni 2011

Averbode

Het Hemelvaartsweekend stond in de planning en dus kon er al op donderdag gereden worden in Averbode om vervolgens door te rijden naar Malmedy waar Kjell op zaterdag moest fietsen en ik op zondag.

Averbode was nog redelijk het zelfde parcours als vorige jaren wat dus inhield dat het nog steeds vlak was en niet echt heel erg leuk. Wij moesten samen met de nieuwelingen starten wat op een smalle start best wel dringen was. Ik had de eerst bocht wel mazzel en kon een paar nieuwelingen inhalen alleen de bocht daarna kon ik weer minder goed door rijden. Annemarie Worst zat daar wel achter de goede en kwam zo op kop te rijden. Nog voordat we de eerste keer de zandbak in reden ging ik haar weer voorbij. Heel jammer was het dat je een heel groot deel in het zand niet kon fietsen omdat het te mul was. Zeker de eerste ronde was ik een stuk sneller om alles te lopen, zo kreeg ik een klein gaatje.

Voor de start hadden de scheidsrechters ons beloofd dat we 5 toeren mochten maken. Ik dacht dat ze dat niet serieus konden menen, 5 rondjes op dit parcours leek me wel wat te veel. Maar toen ik na 3 rondjes inmiddels een flinke voorsprong had opgebouwd kreeg ik toch echt te horen dat ik er nog 2 mocht! Ik was inmiddels al behoorlijk uitgeput en begon toch echt te hopen dat ik ingehaald werd door een nieuweling. Maar goed zij reden niet hard genoeg en zo heb ik toch nog  rondjes af mogen leggen...
Mijn voorsprong was nog wel steeds groter geworden en zo kwam ik solo over de streep!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten