zondag 30 augustus 2009

steenwijk zo. 30 aug. 2009

Meestal als we richting Steenwijk rijden gaan we naar Heerenveen voor het schaatsen. En je komt dan geen heuvel tegen...
Toch zat er nog wel wat hoogteverschil in het rondje en was het een zwaar en glad rondje. Het had de dag ervoor en vlak voor de wedstrijd geregend, dus dat maakte het extra glibberig. Je kon ook heel goed je tegenstander zien op het rondje. Ik vond het een leuk rondje.

Ik stond op de eerste startrij, maar de start was heel modderig geworden, dus ik vond het een beetje eng. Ondanks dat ik wel snel weg was, lag ik al bijna achteraan na de tweede bocht... Ik had er daarna nog een paar ingehaald. Ik had een kleine voorsprong op Ietske, tenminste dat dacht ik, want ik zag haar telkens nog rijden. Soms had ik ook echt het idee dat mijn voorsprong kleiner werd, maar in het laatste rondje werd het nog wat groter en finishte ik als 3e junioren/nieuwelinge meisje(11e tussen de dames). Er was dit keer een apart klassement voor nieuwelingen en junioren meisjes, dus dat was wel leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten