zondag 8 februari 2009

WK allround Hamar vervolg 3

Zondag 8 feb.De laatste dag in Hamar en de tweede wedstrijddag begint heel verrassend met een ontbijt. Ik denk dat de schaatsers gisteren ook niet zo'n geweldige lunch hebben gehad, want ik zie er een heleboel lopen met een toren van broodjes opgevouwen in servetjes. Ik deed dat dus ook na en had een geweldige lunch. In tegenstelling tot andere mensen die geen broodjes hadden meegenomen. Ze hadden op de baan een soort van chilli- con-carne gemaakt die meer leek op satésaus.

Alleen de vrijdag zijn we met de auto naar de ijsbaan gegaan. Daarna kwamen we erachter (door mij) dat het heel lekker is om naar de ijsbaan te lopen. Vandaag liepen we dan voor de laatste keer naar de ijsbaan. We hadden op de KNSB-site een foto gezien waarbij alle deelnemers voor de mooi besneeuwde ijsbaan stonden.  Wij wilden ook wel zo'n foto, dus gingen we zoeken naar die plek. We dachten dat het misschien bij de voorkant was genomen (de hoofdingang). Maar voor de hoofdingang stonden allemaal mensen te wachten om naar binnen te kunnen om op het mooiste plekkie te gaan staan. Wij konden -gelukkig- langs die rij maar net toen wij er voorbij waren gingen de hekken open. Grappig gezicht! De helft rennen en de andere helft schreeuwen. Die lieten iemand anders rennen, want ze durfden zelf niet of de gladde sneeuw te rennen. Helaas heb ik niet iemand zien vallen en de plek van de foto niet kunnen vinden...

Wij eten bij schaatsen (en dan vooral op natuurijs) altijd erwtensoep, snert. De Noren houden volgens mij meer van Hotdog, bij iedere tribune kon je ze kopen.


Ik deel vandaag de transponders uit met de vrouw van de man waarmee ik de transponders gisteren uitdeelde. (snap je het nog?)  Die vrouw heet Nannie en ze zit naast me op de foto. We hebben een keer een foutje gemaakt. Het was heel even heel druk en toen gaven we per ongeluk de transponder van Bokko aan iemand anders. Maar dat hadden we vrij snel in de gaten en toen hebben we het opgelost. Verder hebben we geen problemen gehad met de transponders.

Het waren echt hele mooie wedstrijden. Het begon met de dames 1500 meter. Om heel eerlijk te zijn weet ik daar niet meer zo heel veel van. Ik was de hele tijd druk bezig met transponders uit te delen. De 1500 meter mannen weet ik nog wel. Vooral de rit tussen Bokko en Kramer, de eerste mooie rit van de dag.  Toen dacht ik nog de mooiste rit van de dag, maar na de laatste rit 10 km (Bokko, Kramer) vond ik die mooier. Maar de 1500 m. was ook heel mooi. Clara Hughes kwam net haar transponders vragen, toen ze zag wie er aan de start stonden moest ik even wachten. Zij wou die rit ook graag zien. Ik vond het ook wel
leuk dat de Noor won en niet Kramer. Dat maakte het voor het klassement wel spannender...
De dames 5 km heb ik wel echt gekeken, maar spectaculaire ritten vond ik ze niet. Sablikova reed we
l hard en het was wel even spannend wie er wereldkampioen zou worden. De 10 km daarna waren ook niet echt leuk, eerder slaapverwekkend. Alleen die laatste rit die was echt zo vet! Het hele stadion ging uit zijn dak (gelukkig niet letterlijk, want het sneeuwde buiten
nog...). Ik vond het ook voor het eerst deze dag geen saaie 10 km.

Na de wedstrijd gingen we naar het banket. De fakkeltjes die ze in de sneeuw hadden neergezet langs de route naar het banket, zagen er heel gezellig en mooi uit. Toen de sneeuwschuiver er aankwam en ze gewoon mee schoof was dat ook wel een beetje jammer. Maar er beleven er nog genoeg staan om de goede route te vinden en de fakkeltjes zagen er dan ook veelbelovend uit. Dat was allemaal schijn, want het was het saaiste banket ooit! En dat vond niet alleen ik, maar ook veel rijders peerden hem meteen toen ze het toetje op hadden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten