zaterdag 11 september 2010

Remscheid

Alweer bijna een hele week geleden ben ik naar Remscheid gegaan (oeps een beetje laat met mijn verslag...).
Remscheid was de laatste wedstrijd van de NRW-cup en ook onze laatste wedstrijd in Duitsland van dit seizoen. En dus ook voor mijn broer de laatste mogelijk om echt bratwurst te eten.
Het parcours was een beetje opmerkelijk, laten we het zo zeggen. Ze hebben wel de moeite genomen om een hele mooie drempel te maken, een schitterde ramp/schans neer te leggen inclusief chicken run (die ze vlak voor de wedstrijd hadden verlegd en ik dus verkeerd had ingereden) en bochten die goed liggen te verknallen. Maar niet echt de moeite genomen om de leukste paadjes in het bos uit te zoeken. Het bos zag er zo mooi en veel belovend uit... Veel singletracks langs het parcours en veel hoogtemeters... De hoogtemeters zaten wel in het parcours maar de singletrack helaas niet echt.

De start was al om 9.15 uur en ik lust geen koffie en was dus ook niet helemaal goed wakker geworden. Na de start begon de afdaling. De eerste bocht ging ik als tweede door en onderaan lag ik op een klein gaatje op de nummer 1 en had ik nog een meisje in mijn wiel. Zij reed toen het gat dicht naar de nummer 1. Bovenaan moest ik ze alleen allebei laten gaan... (toch nog niet wakker!) Een van die meisjes kreeg alleen pech :( en daardoor haalde ik haar weer in. Ik kwam zo als 2e over de streep. En wat ook wel leuk mee genomen was dat ik ook nog de 3e plek had in het klassement ondanks dat ik niet zo veel wedstrijden gereden had. Kreeg nog een mooie SKS-multitool.
Achteraf gezien was het toch wel een heel zwaar rondje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten