dinsdag 21 september 2010

2x Houffalize, 2x Big Chouffe

Houffalize...
...bekend van de World-Cup (die dit jaar voor het laatst daar is gereden)
...bekend vanwege een technisch parcours (maar hoe krijgen ze het dan in het najaar voor elkaar om een nog technischer en zwaarder rondje van te maken en dat was niet alleen mijn mening)
... heeft smalle straatjes die ze 1x in het voorjaar vol bouwen met tenten van een groep mensen die zichzelf mountainbikers noemen. (In het najaar dus niet. Nu waren die tenten er niet, maar wie denkt dat deze zelfde straatjes helemaal leeg waren heeft ook ongelijk... Er waren genoeg caravans opgetrommeld om al die lege plekken op te vullen)
...en La Chouffe (tja dat was niet veranderd. Alle winnaars kregen weer gewoon de bekende fles Big Chouffe (limited edition))
... vul zelf nu maar wat in. Ik kan nog wel even doorgaan met wat er in het voorjaar allemaal wel was en nu niet. Maar de sfeer in het dorpje en rondom de wedstrijd was er nog en dat is toch wel het belangrijkste.


Na lang wachten in de kou (6 graden) mochten we eindelijk weg. En nog voor de top ging Elise Marchal al weg en heb ik (en de andere Meisjes) haar niet meer gezien. Want met 6 minuten achterstand (dat was mijn achterstand op het einde) dan moet je goede ogen hebben wil je haar nog zien...
Steffi en ik kwamen zo samen te rijden. Ik moest alleen weer onhandig doen en zo kreeg Steffi een gat op mij. Toch weer een overeenkomst met het voorjaar. Toen reed Steffi ook bij me weg. Verschil: toen kreeg ik het gat net niet meer helemaal dicht en nu haalde ik nog dezelfde ronde in. Bovenaan een zware klim had ik een gaatje met Steffi. De rest van de wedstrijd had ik niet meer onhandig gedaan en kon ik solo als tweede over de streep komen! En daarmee dus mijn tweede fles La Chouffe gewonnen!
Volgende week de laaaaaaaaaaaatste wedstrijd :'( van het seizoen... in Beringen. Volgens Kevin Panhuyzen is het een zwaar parcours met mooie afdalingen rechtdoor, maar wel met af en toe een bocht erin... Logica?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten