maandag 15 februari 2010

Weer nieuw PR 3 km

Gisteren nog een 3 kilometer gereden. Aangezien mijn PR op de 1500 meter 2.19 is en er een rekensom bestaat om een ruwe schatting te maken wat een goede 3 km tijd is. Dat is 2x 2.19 (1500 m. tijd)+10 s= 4.48 . Ik was dus vertrokken om onder de 4.50 te gaan rijden.
Ik moest met een geel bandje starten. In het kwartet voor ons zat een man die niet zo heel hard reed een een jongen van onze club, Martijn, die wel hard kan rijden. Wij startten daardoor vrij laat achter het eerste paar aan. De eerste paar rondes had ik echt iets aan mijn tegenstander. Daarna had ik een kleine voorsprong toen ik mijn moeder hoorde roepen: "Britt: 33.0 (rondetijd), Martijn: 32.7" Hij zat vlak achter me! Ik dacht toen wel ff: Britt, je mag alles doen maar je laat je niet door die gozer in halen. En dat is dan ook niet gebeurt. Net als dat ik niet onder de 4.50 heb gereden. Ik reed 4.54, weer een dik PR dus en ik denk dat ik er best tevreden mee mag zijn. Aangezien het heel zwaar ijs was.

Daarna lekker gekeken hoe de dames dezefde afstand schaatsen op de OS... (het betere werk :P)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten