zondag 12 april 2009

Benelux Cup Verviers (Be) 12 apr. 2009

Het was de eerste Benelux Cup in Verviers dus niemand wist echt wat voor een parcours het werd. Sommigen vonden het een World Cup parcours, anderen vonden het een technisch parcours en weer anderen vonden het een leuk parcours of een heel zwaar parcours of niet mijn parcours. Ik vond het gewoon een technisch, zwaar, sommige stukken leuk, andere stukken echt niet, parcours. De klimmen vond ik heel leuk die er in zaten. Gelukkig zaten er veel klimmen in maar om veel klimmen te krijgen moet je ook weer naar beneden... En die vond ik (netjes gezegd) niet zo heel leuk en een paar liep (met of zonder fiets) ik dan ook naar beneden, omdat ik die gewoon te eng vond.
Een afdaling durfte ik ook niet lopend met fiets af, dus daar liet ik iemand anders mijn fiets meenemen en kon ik zelf rustig naar benenden lopen.

Mijn start ging best goed (bergje op he) vlak na de start zag je al een heleboel mensen naast het parcours liggen. Die al gevallen waren... Er waren er heel veel gevallen, omdat het ook een best heftig parcours was. Ik was ook gevallen maar niet heel hard.
Er kwamen ook een heleboel mensen huilend over de finish.
Een heleboel meisjes kwamen ook de eerste lange klim niet op, maar die vond ik helemaal niet zo heel moeilijk. Ze kwamen niet alleen de eerste lange klim niet op, maar ook nog een paar daarna.
Ik reed best goed voordat ik de eerst moeilijk afdaling af moest, zat ik ook nog best goed voorin. Iets van 7de of zo. Daarna lag ik een heel eind achter, omdat ik heel veel verloor in de afdalingen.

Uiteindelijk vond ik het wel een hele leuke wedstrijd. En ben ik een hele ervaring rijker (heel volwassen gezegd, maar het klopt wel). Ik werd 13e.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten