zondag 5 april 2009

Benelux Cup Bertix (Be) 5 apr. 2009

Ik moest s'ochtends al heel vroeg op omdat bertrix bijna in Frankrijk ligt, dus nog net in Belgie (bij Arlon in de buurt) en het dus een behoorlijk eindje rijden is. Maar het is wel een leuke weg (bruggen met bomen over de snelweg en het waren geen wildviaducten).



En het was zeker de moeite waard. Het was een heel leuk parcours wat mij best wel lag Je had 2 hele technische stukken waar zelfs de nummer 2 bij de vrouwen moest lopen (of bij een bocht zowat rechtdoor reed). Ik moest daar een groot gedeelte ook van lopen. En je had een paar lange, zware klimmen waar je veel mensen kon inhalen (en waar je ook veel ingehaald werd omdat we met 4 catogorieen tegelijk reden. De dames, de junioren, de nieuwelingen en de junioren en nieuwelingen dames. Wat dus betekende dat je het meeste publiek had.)


Wij startten met 13 meisjes en ik ben uiteindelijk 7de geworden. Ik had een goede start en vooral de klimmetjes vond ik leuk (en zwaar). De meeste afdalingen trilden wel heel erg, in een bocht lagen heel veel bidons die er volgends mij uit getrilt waren. Meestal rijden we met de vrouwen mee en dan moeten we altijd 75 min. Nu werd er gezegd dat wij maar 60 min. hoefden te fietsen + belgiesche bonustijd (maar dat werd er niet bij gezegd). Dus je rijdt even lang als anders. En als je bij de vrouwen moest rijden had je 75 min + bonustijd. Ik vond het wel fijner om een eigen catogorie te hebben. Het is gewoon leuker om tegen meisjes van je eigen leefdtijd te rijden.
Het was ook heel lekker weer. Dus als je dan op de terugweg langs een ijsboer komt kan je natuurlijk door rijden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten