zondag 5 juni 2011

Malmedy

Na Averbode kwam Malmedy. Kjell had me zaterdag al voor gedaan hoe je kon winnen en ook Marlo Koevoet die bij ons in het huisje zat had gewonnen. Aan het huisje kon het dus niet liggen, ik hoefde op zondag alleen nog maar het zelfde te doen... (tja dat is natuurlijk altijd makkelijk gedacht. Overigens meestal rijden Marlo en ik in dezelfde categorie maar dit keer waren de nieuwelingen meisjes en de junior dames gesplitst, hierdoor stonden er wel in beide categorieën niet zo veel meisjes aan de start)

Het parcours is echt schitterend en zeker een van mijn favorieten. Veel hoogtemeters in een redelijk klein rondje was het loodzwaar maar prachtig om te mogen rijden. Wij mochten om 10 uur s'ochtends waardoor het nog niet zo heel erg warm was. Mijn start ging wel lekker en ik kon meteen bij Lisa Schrooder in het wiel gaan hangen. Met ze tweeën kwamen we na de eerste (start)ronde door. Op de startklim (die we dit keer maar tot de helft op hoefde) versnelde ik iets en kreeg zo een gaatje. Dit kon ik zo houden. En gelukkig bleef ik ook voor Jens Schuurmans die op kop bij de junioren lag. Ik was net door de finish toen Jens als eerste over de streep kwam. Een mazzeltje want hierdoor mocht ik als enige nog een rondje. En op zo'n mooi rondje is dat wel erg leuk. Omdat ik wist dat er niemand meer achter me aan kon komen was het de laatste ronde vooral genieten. Als laatste kwam ik over de streep maar ik had toch gewonnen!
De organisatie en het rondje verdiende eigenlijk wel veel meer deelnemers en toeschouwers.
Misschien lag het echt wel aan het huisje. Het was in ieder geval weer een super weekend met twee mooie overwinningen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten