zaterdag 18 juni 2011

bomen in Boom

Omdat je meestal mountainbiked in de bossen is een mountainbike wedstrijd in Boom tussen de bomen dan ook best wel toepasselijk... Zaterdagochtend werd hier de derde manche voor de belgacom gp georganiseerd. Het was overigens een prima organisatie net als een heel erg leuk parcours.
Boom was nieuw op de kalender en het was een verassing wat het moest worden, maar het was echt een mooi parcours. Er zat nog best veel hoogteverschil in en de omloop was technischer als dat ik had verwacht. (zeker nadat een mooie plensbui het parcours had om getoverd in een glibber baan)

Om 11 uur was de start en 5 voor 11 begon het te regenen. Nou dacht ik, dat maakt vast niet zo veel uit (klopte ook, want dit buitje stelde niet zo veel voor) Mijn start ging wel redelijk en ik kwam samen met Marlo op kop te rijden.  Ondertussen was het droog geworden. We kregen al snel samen een gaatje en na ong. een ronde te hebben gereden kreeg ik ook een gaatje op Marlo. De tweede ronde verliep ook best wel lekker. En als je in de verte keek kon je de lucht steeds donkerder zien worden. En op een gegeven moment hoorde je het regenen tussen de bomen. Het begon harder te regen en ik kan je vertellen dat het nu pas echt leuk begon te worden. Hoe gladder en natter de ronde werd hoe harder het begon te regenen...
Klimmen die je eerst fietsend op kwam daarvan kon je nu alleen nog maar klimmend de top van bereiken. Meer mensen hadden hier moeite mee en zo kwam het voor dat je in de file stond om naar boven te komen. Zette je een verkeerde stap dan gleed je weer 3 meter naar beneden. gelukkig kwam ik al snel tot de ontdekking dat brandnetels hun steun niet verliezen in de regen... En via de brandnetels, bramen of gras kon je boven komen.
En ja dan was je boven, ooit zul je dan ook nog naar beneden moeten... Ik probeerde het zo moeilijk mogelijk te doen om zo nog een poging te wagen op mijn voeten naar beneden te komen, zag ik links en rechts mensen voorbij glijden die het op hun kont veel sneller vonden gaan. Ik moet toegeven dat het ook wel een stuk sneller ging. Maar hoewel de meeste jubelde als een kind die van de glijbaan ging hoorde ik ook nog wel wat oeps, au, @*&3%# (vul zelf maar iets in) achter mij. En dus koos ik ervoor om me heel langzaam naar beneden te laten schruiven op mijn schoenen...
Inmiddels had ik al een uur gereden en vond ik het wel mooi geweest. Ik had nog niks geleerd van Malmedy en bleef ook deze keer nog net de nummer 1 bij de jongens voor... 5 seconde later over de finish en ik mocht stoppen en nu mocht ik als aller aller laatste nog een rondje rijden. En zo kwam ik ook als aller aller laatste over de finish... Maar ja, wel weer gewonnen! :D
(Volgende keer knijp ik in de remmen dat scheelt me een rondje)

Ik vond het een hele leuke wedstrijd en ben natuurlijk ook weer blij met de overwinning!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten