zondag 10 mei 2009

Benelux Kampioenschap Averbode 10 mei 2009

Het zelfde parcours is in de winter een veldrijparcours en in de zomer dus een mountainbike parcours. Ik vond het veel meer een veldrij parcours, maar goed ik moest het er maar mee doen... Bijna geen enkele mountainbiker (ik ben er in iedergeval niet een tegengekomen) vond het een leuk parcours. De stukken die leuk konden zijn, kon je (bijna) niet fietsen, omdat het heel mul was. En de rest was vrij plat met kuilen in de weg die heel irritant waren.

Wij kwamen er ook pas daar achter dat het officieel geen Beneluxcup was maar een Beneluxkampioenschap. Er waren ook heel veel grote namen gekomen, Julien Absalon, Sven Nijs (voor hem kwam zo'n veldrijparcours wel handig uit), Thijs Al enz. Daardoor was het sweertje echt heel erg leuk! En met heel mooi weer er bij al helemaal.

Mijn start en mijn eerste 2 ronden waren niet goed (je kan ook zeggen slecht, maar dat klinkt nog negatiever). Ik vond het parcours heel saai en dan is het moeilijk om toch hard te rijden. Maar daarna zag ik een paar mensen voor me en kon ik opeens wel hard rijden
. De ena laatste ronde haalde ik er al een paar in en de laatste ronde nog meer. Ik ben uiteindelijk vijfde geworden (dan heb je nog net prijzengeld) van de 13 of 14. Dus ik vond dat ik best goed had gereden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten