donderdag 13 mei 2010

Glibberend het podium op!

Vandaag konden we een wedstrijdje rijden in Gooik. Ik had wel zin in een wedstrijd... Zo gingen wij vandaag naar Gooik. Het zou mijn eerste wedstrijd worden van de Belgacomcup, het was dus ook niet zomaar een pannenkoekenwedstrijd.

De weermannen hadden mooi weer voorspeld. Leuk dat ze een voorspelling hadden gedaan, maar veel heb ik er niet van terug gezien. Niet dat ik het heel erg vond, want door de regen was het heel glibberig geworden... Waardoor het een leuk parcours werd, veel klimmetjes en ook wel leuke afdalingen. Sommige stukken waren daardoor, voor mij, ook niet meer te fietsen, maar ja.

Mijn start was niet echt wonderschoon (mijn fiets toen nog wel :P). Maar al vrij snel zat ik rond de 5e plek te rijden en op een of andere manier haalde ik steeds meer mensen in. Ik reed gewoon heel lekker. Na een ronde reed ik op de tweede plek. Het is me toen nog heel even gelukt om naar de uiteindelijke winnares Lisa Schrooder toe te rijden. Heel even, want na twee tellen in haar wiel te rijden moest ik haar laten gaan in de afdaling en heb ik haar alleen nog maar een heel eind voor me gezien... Het veld lag toen al aardig uit elkaar en zo werd ik dus 2e en 1e nieuwelinge (daar maakte ze bij het prijzengeld nog onderscheid tussen).

Heel erg bedankt voor alle aanmoedigingen en ook was de wedstrijd super goed georganiseerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten