vrijdag 6 februari 2009

WK allround hamar vervolg

Ik heb vannacht echt heel lekker geslapen. Op een soort boxspring (die komen toch ook uit Scandinavië?). Ik was wel eerder wakker dan mijn pa, iets wat echt niet vaak voorkomt meestal is hij al om 5 uur wakker.
Opstaan, aankleden en ontbijten. Een heel lekker ontbijt met pannenkoekjes (die hebben ze dus niet alleen in Nederland). Ook stonden er allemaal bakken met haring en makreel allemaal anders gekruid. Ik zou dat 's ochtends echt niet door mijn keel heen kunnen krijgen.
De ijsbaan is echt heel leuk en warm. Buiten is het wel heel koud en daar ligt een heel dik pak sneeuw, wel tot aan mijn knieën op sommige plaatsen.
Het stadion is een soort omgekeerd Vikingschip. Zo noemen ze het ook in het het Noors. Op een  muur zit ook een muurschildering van een Vikingschip.  En als versiering hangt er ook nog een redelijk grote Vikingschip op de kop aan het plafond. Dus ja, waar komt de naam nou vandaan?
Die Noren hebben sowieso wel gevoel voor kunst: aan het plafond hangt een hele grote schaats (met braam bij de hak, van een meter, maar met de Frans-de-ronde-manier (zie schaatsforum) is die er zo af, dus als iemand een schaats wil (als bed)...)
De training van alle deelnemers is al een poosje geleden afgelopen. Ik heb wel gezien dat wij altijd helemaal fout in lopen. Het Noorse team loop in met een voetbal en schopt die dan wel eens op het ijs. En als die dan op het ijs komt moet je hem met een buikschuiver op halen. Heb je je rek oefeningen ook weer gedaan. Het middenterrein is ook een en al grasmat, dus op zich is het nog wel logisch dat je aan voetballen denkt.
Wat je ook kan doen is inlopen op je blote voeten en met een joggingbroek die was afgeknipt (een beetje schreef). Ik kon niet goed zien wie dat was, maar het zag er best komisch uit.
Voor de lunch gingen we heel even terug naar het hotel. Kraak dan nooit een auto af, omdat die heel aso geparkeerd is, want als je dan gaat kijken van wie die auto is en je komt er achter dat jij hem zelf hebt geparkeerd, is dat wel een beetje stom, (en heel grappig). Na de lunch zou ik boodschappen doen en dan terug naar de baan gaan. Ik moest zelf nog ff kijken hoe ik daar zou komen, maar er gingen ook busjes van het hotel naar het Viking schip dus daar komen lukt wel. Ik boodschappen doen, wil ik terug. In mijn beste Engels vraag ik aan een hele aardige mevrouw of er een busje is die naar de ijsbaan rijd. De hele aardige mevrouw antwoordt dat ik maar met een meneer mee moet gaan. Hij gaat in een van de busjes die op het parkeerterrein stond zitten en wacht tot er een chauffeur komt opdagen. Er staan daar dus gewoon busjes zonder chauffeur, met de motor aan, anders worden ze helemaal koud. Dat had ik echt nog nooit gezien.
Het duurde een beetje te lang voordat er een chauffeur kwam, dus ik ben gaan lopen met een ander meisje die me de weg wees.

's Avonds heb ik nog een wedstrijd gereden in een doodstille baan. Ik was bijna de enige in de hal en de enige op het ijs. Dat is best apart. Het is echt heel lekker ijs. Het glijdt heel lekker en het is heel hard. Ik mocht van de ijsmeester niet te hard starten, toch doen en toen had ik een PR: 49.15 (gecorrigeerd).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten