zaterdag 28 februari 2009

NK Marathon 28 Feb 2009

Ik moest al om kwart voor 5 opstaan omdat mijn vader maar 10 keer per jaar naar Thialf, daar was het dus, en hij dacht dat je het niet kon rijden in 2 uur en een kwartier. We deden er dus 1 uur en 3 kwartier over dus waren we veel te vroeg op de ijsbaan (om 7 uur). Mijn wedstrijd begon pas om 9.15 uur. maar goed dan kan ik wel heel lang over het inschrijven doen.
Ik moest wel 10 hele ronden rijden plus een loos recht end. Ik had al bij de jongere categorieën voor ons gezien dat ze meteen kei hard weg gingen. Dus ik wist al dat je meteen heel hard moest weg sprinten. In tegenstelling tot een paar andere in de kleedkamer, echt je lacht je vaak kapot in de kleedkamer, ik snap heel vaak niet hoe die meiden het vol houden om te schaatsen, maar goed er was zo'n meid in de kleedkamer: Die loze rechte stuk gingen ze meteen sprinten!(op zijn Amsterdams) Je denkt toch zeker niet dat ik 10 ronden zo hard ga als ik kan!

Ik vond het wel jammer dat het gewoon 10 ronden sprinten werd. De meeste meiden zijn veel sneller dan ik dus ik kan ze nooit bijhouden. Ik had gehoopt dat het af en toe stil zou vallen en dat je er dan van door zou kunnen gaan. Het viel ook heel even een beetje stil, dat wil zeggen ik vloog toen de bocht niet uit, ik ben toen kei hard gaan sprinten maar ik had niet zo veel snelheid dus was ik zo weer bij. Maar ik had wel bijna 2 rondjes op kop gereden, heel even 1ste gelegen en de speaker heeft mijn naam om geroepen, dat laatste heb ik niet gehoord maar mijn moeder zei het. Na mijn kop moest ik nog 5 rondes. Vooral de laatste ronde ging heel hard. Ik moest toen het pelethon laten gaan en werd uiteindelijk 28ste van de 45. Ik vond het echt een heel leuk toernooi wij zijn ook de hele dag nog in Heerenveen blijven hangen en heb ook nog de wedstrijd van de top-divisie gezien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten