woensdag 24 augustus 2011

World Cup Val di Sole (Italie)

Maandagavond laat kwamen we na een erg lange en een tikkeltje vreemde reis in Val di Sole aan. Korte samenvatting van de reis (al begrijp ik heel goed dat dit niet zo heel erg interessant is, deze reis is zeker het vermelden waard): een bijna botsing (een auto wilde naar links, maar daar zaten wij), 100 meter weg die opgebroken was, maar wel met een omlegging van 21! kilometer, een vreemde grensweg met hoertjes langs de kant tussen Oosterijk en Tsjechie, een maaltijd bij de Mc Donalds en dit alles maakte dat we precies in het donker de camping op kwamen rijden. Dus dat werd 's ochtends kijken of de voorkant ook echt aan de voorkant stond en het bleek dat we de tent best goed hadden opgezet, weer een echte meevaller!

Ook hier gingen we het parcours verkennen en al eiste dit niet zo veel van je vaardigheden als het parcours in Tsjechie ook dit is zeer zeker een heel mooi parcours en zeker een van mijn favorieten. Het is een loei zwaar parcours met echt steile klimmen, het was wel een parcours voor mij.
Meestal is het aan de junioren om als eerste van het hele programma te starten. Nu mochten we als allerlaatste rijden op zondag. Gelukkig wel al lekker vroeg, want het was toen al warm genoeg. Mijn start ging echt super goed en ik zat goed voorin. Ik moest al in de eerst ronden een paar plekken prijsgeven. In de tweede ronde kreeg ik het echt zwaar en werd ik door verschillende ingehaald. Ik lag inmiddels op een 14e plek wat exact dezelfde plek is als mijn startplek. De laatste ronde ging wel weer iets lekkerder maar ik haalde niemand meer in en werd ook door niemand meer ingehaald. Zo kwam ik als 14e over de streep. Eigenlijk had ik voor de start al dezelfde plek... heb ik me daarvoor uit de naad gefietst! Het was hier een sterker deelnemersveld dan in Tsjechie en dus is mijn 14e plek een best goed resultaat.

Nu zit ik inmiddels in Champery om aan mijn laatste etappe (waar ik ook super veel zin in heb) van deze vakantie te beginnen: Het WK!!! Het regend hier nu KEI en KEI hard maar verder is het eigenlijk de hele tijd mooi weer geweest. En nu maar gaan oefenen op het rondje!

3 opmerkingen:

  1. He Britt,

    Gaat echt goed met je. Fantastisch hoor. Hellemaal nu je een echt WK gaat rijden. Het gaat nog allemaal sneller dan verwacht. 'Keep up the good work' en zorg dat je er plezier in blijft houden.

    Succes en maak er een mooie uitslag van. En wat de uitslag ook wordt, je zit wel bij de beste van de wereld.....

    Groetjes (ook aan de fam natuurlijk),
    Eric (Oxyin)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha britt, goed gedaan. Ik zal voor je duimen met het wk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Woooowwww, een 13e plek..... 13e van de wereld! Fantastisch hoor. Nou is 13 niet echt een getal waar je wild van wordt, maar ik zou het nummer graag voor m'n naam hebben staan in een wereldbekerwedstrijd :-)

    BeantwoordenVerwijderen