maandag 11 juli 2011

De muur van Geraardsbergen

De echt grote mannen mogen al in het voorjaar de muur van Geraardsbergen op. Voor ons stond deze muur afgelopen zaterdag op het programma. Een heel mooi parcours met veel hoogtemeters. Vorig jaar vond ik het al een erg leuk parcours maar met nog een paar afdalingen en klimmen erbij was het nu nog mooier geworden. Het weer was dan wel ietsje minder maar tijdens onze wedstrijd begon het zonnetje steeds meer door te komen. En hoewel het ervoor nog wel had geregend was het parcours eerder mul dan modderig.

Er was een goede opkomst voor onze categorie. Ik had een goede start en kwam als eerste boven. Daarna kreeg ik ook al vrij snel een gaatje. Achter me zag ik de Engelse Beth Crumpton dichter en dichterbij komen en na  een poosje haalde ze me bij en kwamen we samen te rijden. Een eindje verder niet meer... alleen nu lag Beth op kop en fietste ik erachter. Het gaatje werd steeds groter. Beth was gewoon sterker deze wedstrijd en zo finishde ik als 2e. Gelukkig mocht ik 4 rondjes rijden, het parcours was namelijk zo leuk! En de sfeer was zo goed dat we pas na de wedstrijd van de elites naar huis waren gegaan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten