maandag 16 mei 2011

Stoumont

Dit weekend was het tijd voor de eerste Belgacom gp van het jaar en wel in Stoumont. We waren al eerder in Stoumont geweest met mtbclinics.be om het rondje te verkennen. Dat het een mooie omloop zou zijn was dus geen verassing meer.
S'ochtends heel vroeg kwamen we aan. En ook al hingen er hier en daar wat kussens aan de bomen, verder zag het rondje er nog redelijk hetzelfde uit. Met het inrijden ging alles best goed en ik had zin in de start.
Samen met de nieuwelingen begonnen we aan de lange start klim. De nieuwelingen hadden er volgens mij tot de helft er nog niet zo veel zin in want echt hard ging het nog niet. Later wel en het hele veld werd uit elkaar getrokken... En hoewel de meeste jongens uit mijn zicht waren verdwenen had ik bovenaan ook al wel een klein voorsprongetje op de rest van mijn concurrenten. Tja de afdaling daarna ging niet helemaal zo als gepland, maar de grote ondekking was dat ik sneller liep dan dat ik hier zou kunnen fietsen. Ik denk dat ik zo hard naar beneden ben gelopen dat mijn ketting er van was geschokken en zomaar naast mijn grote blad was gevallen... Maar ik had hem er ook weer heel snel er weer op! Dus ik was best trots op mijzelf dat ik dat zo snel weer had gefixt (tja ik ben echt een kneus als het om het repareren van een fiets gaat)
De eerste ronde liep heel lekker. In de tweede ronde kwam ik Rik Jansen tegen die was letterlijk uit de kop van de nieuwelingen gevallen en moest nog even bij komen. De rest van de wedstrijd heb ik samen met Rik gereden. Al moest Rik de hele tijd op mij wachten...
Nadat ik drie van die mooie rondjes heb mogen rijden kwam ik als eerste over de streep. Wel een heel lekker gevoel om zo de Belgacom competitie te kunnen beginnen! En nu maar hopen dat er volgend jaar weer een wedstrijd in Stoumont komt want het was echt een heel leuk parcours.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten