maandag 25 april 2011

Cuesmes versus Nieuwkuijk

Dit weekend ging ik twee wedstrijden rijden. Maar wel twee totaal verschillende wedtrijden...

Het eerste verschil is al de ligging. De wedstrijd in Cuesmes/Mons ligt in Belgie op een mijnterril en is toch wel een 3 uur rijden terwijl de wedstrijd in Nieuwkuijk op maar een klein uurtje rijden van ons huis ligt. Het parcours was dan ook eigenlijk niet te vergelijken. En ik moet zeggen dat mijn voorkeur toch zeker uit gaat naar Cuesmes. Een paar mooie klimmen, leuke slingers en echt een loei zwaar rondje. Nieuwkuijk had ook wel slingers maar deze waren toch wel net even iets anders en leken eigenlijk meer op een heleboel bochten achter elkaar. (Dat klinkt het zelfde maar er zit wel degelijk een verschil in tussen de slingers in Cuesmes en Nieuwkuijk.) En met hele korte klimmetjes en veel aanzetten na de bochten was ook dit rondje een zwaar rondje. Maar toch wel iets anders zwaar...

In Cuesmes gingen we met 7 dames van start. Bij de eerste lange klim kwam ik op kop te rijden en had ik meteen een gaatje. Met een paar mannen van de Fun kon ik mee rijden en dat was eigenlijk best wel grappig. Sommige vonden het ook wel grappig volgens mij dat ik mee reed. Een man nam de laatste ronde over en moedigde me nog helemaal aan. Helaas moest ik hem daarna wel laten gaan... Maar ik had wel ruim gewonnen!!! :D
Van Nieuwkuijk had ik niks verwacht en ik zag deze wedstrijd dan ook meer als een training (weer een verschil). We hadden een best grote groep dames, meer dan de dag ervoor in ieder geval. Ik had een goede start en kwam te rijden met Annemarie. Ik moest haar alleen later wel laten gaan. In de laatste ronde was Romy de Bruijn nog bij mij gekomen en ook haar moest ik laten. Maar toch was ik wel tevreden 8e geworden. En nu op naar Houffalize!

p.s. er was ook nog wel een overeenkomst tussen beide wedstrijden: Bij beiden was je erg blij als je in de schaduw reed. Het was namelijk schitterend weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten