zondag 27 september 2009

Beneluxcup Winterslag zo. 27 sept.

Vandaag was de afsluiting van het seizoen en de afsluiting van de Benelux Cup. Na het incident van een week geleden (we waren naar de verkeerde plaats gereden, zie iets vollediger verslag MTB Grafschaft) hadden we het adres een heleboel keren gecheckt en dubbel gecheckt. Met resultaat dat we rond een uur of 8 wat geschokt aankwamen in Winterslag. Onderweg op de A73 kwam er een spookrijder tegemoed met een snelheid van rond de120 km/h. Dus dan schik je wel. Het was ook heel mistig en nog donker dus je zag hem pas een paar meter van te voren.

Foto's Winterslag

Nog twee keer het rondje kunnen verkennen. De eerste keer lukte een heleboel afdalingen niet en de tweede keer reed ik bijna alles af. Het parcours liep over een grote berg die is ontstaan door afval van de steenkolenmijn ernaast. Daardoor was er ook een heel raar landschap. Wat er de eerste ronde heel mooi uitzag, want toen hingen er mistwolken in het dal en zag je alleen de schachten van de steenkolenmijn en de andere afvalbergen. Je fietste echt boven de wolken wat er heel mooi uitziet. Mijn pa balen dat hij zijn fototoestel niet mee had genomen. Daarna was de mist weg en was het heel mooi weer en een heel mooi en zwaar rondje. Er zaten een paar wat technische stukjes in het parcours.

Ik was heel snel weg, maar het was een beetje een rare start. Vlak na de start waren er twee hele scherpe bochten. In de tweede bocht ging er iemand voor mij stilstaan, waardoor ik ook stil moest gaan staan. Daardoor had ik niet een hele goede start. Kort daarna lag ik achter Lisa in een hele lange klim. Ik
had haar nog wel een keer in gehaald, maar nog voor we boven waren lag zij weer voor mij. Ik heb tot bovenaan achter haar gereden. Alleen daalt ze veel harder dan ik, waardoor ik snel op een gat lag. Ik heb dat niet meer dichtgereden. In de tweede ronde had ik het heel zwaar op de lange klim naar boven en kwam een ander meisje heel dichtbij me. Ik ging nog net de afdaling voor haar in, maar beneden haalde ze me in en ging gelijk heel hard sprinten, zodat ik ook niet bij haar in het wiel kon blijven. Maar een half rondje voor het eind zag ik haar lopen met een lekke band en had ik haar dus weer ingehaald. I
k was als 5e gefinisht en ben nu ook 5e geworden in het Beneluxcup klassement.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten